Призначена для автоматизації бухгалтерського і податкового обліку, включаючи підготовку регламентованої звітності, в організаціях, що здійснюють будь-які види комерційної діяльності.

“Бухгалтерія 8 для України” призначена для автоматизації бухгалтерського і податкового обліку, включаючи підготовку обов’язкової (регламентованої) звітності, в організаціях, що здійснюють будь-які види комерційної діяльності: оптову і роздрібну торгівлю, комісійну торгівлю (включаючи субкомісію), надання послуг, виробництво і т. д. Бухгалтерський і податковий облік ведеться відповідно до чинного законодавства України. “Бухгалтерія 8 для України” забезпечує рішення всіх задач, що стоять перед бухгалтерською службою підприємства, якщо бухгалтерська служба повністю відповідає за облік на підприємстві, включаючи, наприклад, виписку первинних документів, облік продажів і т.д. Дане прикладне рішення також можна використовувати виключно для ведення бухгалтерського і податкового обліку, а завдання автоматизації інших служб, наприклад, відділу продажів, вирішувати спеціалізованими конфігураціями або іншими системами.

До складу “Бухгалтерії 8 для України” включений план рахунків бухгалтерського обліку. Склад рахунків, організація аналітичного, валютного, кількісного обліку на рахунках відповідають вимогам законодавства по веденню бухгалтерського обліку і віддзеркаленню даних у звітності. При необхідності користувачі можуть самостійно створювати додаткові субрахунки і розрізи аналітичного обліку.

Переваги редакції 2.0 програми “Бухгалтерія для України” над редакцією 1.2

Використання інтерфейсу “Таксі” з притаманними йому перевагами:

  • великий шрифт;
  • збільшений робочий простір;
  • нова система навігації: панель інструментів, панель відкритих вікон, меню розділів;
  • доступ до повнотекстового пошуку, вибраному, меню функцій та історії з будь-якого вікна;
  • зручний пошук в списках, управління пошуком;
  • можливість додати в вибране як об’єкти (документи, елементи довідників та ін.), так і команди.

Можливість налаштування інтерфейсу програми відповідно до потреб і звичок користувача, в тому числі за аналогією з інтерфейсом редакції 1.2.

Використання функціональних опцій, які дозволяють очищати інтерфейс програми від об’єктів (довідників, документів, звітів) певного функціоналу, що не використовуються.

Передбачені опціональні налаштування наступного функціоналу:

  • облік розрахунків у валюті;
  • облік зворотної тари;
  • облік бланків суворого обліку;
  • ведення діяльності за договорами комісії;
  • ведення роздрібної торгівлі;
  • ведення виробничої діяльності.

Спрощена робота з банківськими документами. Новий документообіг руху безготівкових грошових коштів позбавлений дублюючих документів – платіжних ордерів.

У кадровому обліку оптимізований документообіг і реалізована можливість ведення спрощеного кадрового обліку. Автоматизований перехід зі спрощеного кадрового обліку на повний.

Розширені можливості підсистеми розрахунку заробітної плати. Спрощено процедуру відображення нарахованої заробітної плати в обліку та оформлення виплати заробітної плати. Передбачено розділення процесу розрахунку/нарахування зарплати та формування проводок.

Додані звіти для управлінців. Звіти будуються за бухгалтерськими проводками, але дані виводяться у зручній формі для управлінців та власників компанії.

Додана підсистема версіонування об’єктів, яка дозволяє відстежити зміну об’єкта (довідник, документ, регістр обліку) і за необхідності відновити дані.

Редакція 2.0 програми “Бухгалтерія для України” може працювати в різних режимах, починаючи від базового режиму на комп’ютері користувача і закінчуючи розміщенням в “хмарі” для роботи з планшетів і мобільних пристроїв.

Основні можливості конфігурації

Облік “від документа” й типові операції

Основним способом відображення господарських операцій в обліку є введення документів в конфігурацію, відповідних первинним бухгалтерським документам. Крім того, допускається безпосереднє введення окремих проводок. Для групового введення проводок можна використовувати типові операції – простий інструмент автоматизації, який легко і швидко налаштовується користувачем.

Ведення обліку діяльності декількох організацій

За допомогою “Бухгалтерії 8 для України” можна вести бухгалтерський і податковий облік господарської діяльності декількох організацій. Облік по кожній організації можна вести в окремій інформаційній базі. У той же час “Бухгалтерія 8 для України” надає можливість ведення бухгалтерського і податкового обліку декількох організацій в загальній інформаційній базі (причому в ролі окремих організацій можуть виступати індивідуальні підприємці). Це зручно, якщо господарська діяльність цих організацій тісно пов’язана між собою: можна використовувати загальні списки товарів, контрагентів (ділових партнерів), працівників, складів (місць зберігання) і т.д., а обов’язкову звітність формувати роздільно.

Облік матеріально-виробничих запасів
Облік товарів, матеріалів і готової продукції реалізований згідно П(С)БО 9 “Запаси” й методичних вказівок із його застосування. Підтримуються наступні способи оцінки матеріально-виробничих запасів при їх вибутті:
  • за середньою собівартістю;
  • за собівартістю перших за часом придбання матеріально-виробничих запасів (спосіб ФІФО);
  • за ціною продажу із застосуванням середнього відсотка націнки (для роздрібної торгівлі).
Для підтримки способів оцінки ФІФО на рахунках обліку матеріально-виробничих запасів ведеться партійний облік. Різні способи оцінки можуть застосовуватися незалежно для бухгалтерського та податкового обліку і для кожної організації.

Складський облік
За складами може вестися кількісний або кількісно-сумовий облік. У першому випадку оцінка товарів і матеріалів для цілей бухгалтерського і податкового обліку не залежить від того, з якого складу вони отримані. Складський облік можна відключити, якщо в ньому немає необхідності. У “Бухгалтерії 8 для України” реєструються дані інвентаризації, які автоматично звіряються з даними обліку. На підставі інвентаризації виявляються надлишки і списуються недостачі.

Облік торговельних операцій
Автоматизовано облік операцій надходження й реалізації товарів й послуг. Під час продажу товарів виписуються рахунки на оплату, оформляються накладні й податкові накладні. Всі операції з оптовій торгівлі враховуються в розрізі договорів з покупцями й постачальниками. Для роздрібної торгівлі підтримується як оперативне відображення роздрібної реалізації, так і відображення продажів за результатами інвентаризації. Товари в роздрібі можуть враховуватися за цінами покупки або продажу.

Облік комісійної торгівлі
Автоматизовано облік комісійної торгівлі як щодо товарів, узятих на комісію (у комітента), так і переданих для подальшої реалізації (комісіонеру). Підтримується відображення операцій із передачі товарів на субкомісію. Під час формування звіту комітенту або реєстрації звіту комісіонера можна відразу зробити розрахунок і відобразити утримання комісійної винагороди.

Облік операцій із тарою
Автоматизовані операції з обліку зворотної багатооборотної тари. Враховано специфіку оподатковування таких операцій і розрахунків із постачальниками й покупцями.

Облік банківських і касових операцій
Реалізовано облік руху готівкових та безготівкових коштів і валютних операцій. Підтримується введення і друк платіжних доручень, прибуткових та видаткових касових ордерів. Автоматизовані операції розрахунків із постачальниками, покупцями та підзвітними особами, внесення готівки на розрахунковий рахунок і отримання готівки за грошовим чеком, придбання і продаж іноземної валюти. Під час відображення операцій суми платежів автоматично розбиваються на аванс і оплату. На підставі касових документів формується касова книга встановленого зразка.

Облік розрахунків із контрагентами
Облік розрахунків із постачальниками й покупцями можна вести в гривнях та іноземній валюті. Курсові й сумові різниці з кожної операції розраховуються автоматично. Розрахунки з контрагентами можна вести за договором загалом або із вказівкою конкретних документів розрахунків. Спосіб ведення розрахунків визначається окремо для кожного договору.

Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів
Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів ведеться відповідно до П(С)БО 7 “Основні засоби”, П(С)БО 8 “Нематеріальні активи”, П(С)БО 9 “Запаси”. Для основних засобів і нематеріальних активів автоматизовані такі основні операції як: надходження, прийняття до обліку, нарахування амортизації, модернізація, передача, списання, інвентаризація. Можливий розподіл сум нарахованої амортизації за місяць між кількома рахунками або об’єктами аналітичного обліку. Для основних засобів, що використовуються сезонно, можливе застосування графіків нарахування амортизації. Для малоцінних активів автоматизовані операції передачі до експлуатації і списання з експлуатації.

Облік основного й допоміжного виробництва
Автоматизовані розрахунок собівартості продукції й послуг, що випускаються основним і допоміжним виробництвом, облік переробки давальницької сировини. Протягом місяця облік випущеної готової продукції ведеться за плановою собівартістю. Наприкінці місяця розраховується фактична собівартість випущеної продукції й наданих послуг.

Облік напівфабрикатів
Для складних технологічних процесів, що мають проміжні стадії з випуском напівфабрикатів, підтримується складський облік напівфабрикатів і автоматичний розрахунок їхньої собівартості.

Облік непрямих витрат

Для загальновиробничих витрат реалізована можливість їх розподілу згідно показників нормальної потужності, відповідно до П(С)БО 16 “Витрати”.

Під час списання непрямих витрат можливе застосування різних методів розподілу за номенклатурними групами продукції (послуг). Для непрямих витрат можливі такі бази розподілу:

  • обсяг випуску;
  • планова собівартість;
  • оплата праці;
  • матеріальні витрати.

Облік ПДВ

“Бухгалтерія 8 для України” дозволяє формувати й реєструвати всі необхідні податкові документи: податкові накладні, додатки до них. Облік ПДВ протягом звітного періоду (місяць) ведеться “з відвантаженню”, регламентний документ дозволяє наприкінці визначити суми податкових зобов’язань і податкового кредиту відповідно до необхідного методу (по першому з подій, з оплаті, з відвантаженню).

Для контролю коректності податкового кредиту, показаного під час надходження, паралельно бухгалтерському ведеться податковий облік запасів.

Облік заробітної плати, кадровий і персоніфікований облік

В “Бухгалтерії 8 для України” ведеться облік руху персоналу, включно з обліком співробітників за основним місцем роботи й за сумісництвом, при цьому внутрішнє сумісництво підтримується опціонально (тобто підтримку можна відключити, якщо на підприємстві це не прийнято). Забезпечується формування типових форм за трудовим законодавством.

Автоматизовані:

  • нарахування зарплати працівникам підприємства за окладом із можливістю зазначити спосіб відображення в обліку окремо для кожного виду нарахування;
  • ведення взаєморозрахунків із працівниками до виплати зарплати й перерахування зарплати на карткові рахунки працівників;
  • депонування;
  • розрахунок регламентованих законодавством податків і внесків, оподатковуваною базою яких є заробітна плата працівників організацій;
  • формування відповідних звітів (за ПДФО, за ЄСВ).

Під час виконання розрахунків враховується наявність на підприємстві:

  • інвалідів;
  • пенсіонерів.

Підтримка різних схем оподаткування

В “Бухгалтерії 8 для України” підтримуються такі схеми оподаткування:

  • загальна система оподаткування (для платників податку на прибуток і податку на додану вартість);
  • спрощена система оподаткування;
  • єдиний податок і податок на додану вартість;
  • єдиний податок без податку на додану вартість;
  • єдиний податок для суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб.

Податковий облік із податку на прибуток

Для ведення податкового обліку (з податку на прибуток) передбачений спеціальний (податковий) план рахунків. Податковий план рахунків, реалізований у конфігурації, його склад і реквізити є частиною пропонованої методики податкового обліку, тобто є визначеним.

Податковий облік у конфігурації ведеться в розрізі видів податкової діяльності. Такий підхід дозволяє враховувати валові доходи й витрати, запаси, основні засоби і т.д. роздільно для видів діяльності, з яких необхідний окремий облік з погляду податку на прибуток.

За даними податкового обліку автоматично формується податкова декларація з податку на прибуток.

Спрощена система оподаткування

“Бухгалтерії 8 для України” дозволяє реєструвати господарські операції, що стосуються обліку за спрощеною системою оподаткування, у книзі обліку доходів і витрат по єдиному податку.

Книга обліку доходів і витрат формується автоматично як для юридичних, так і для фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності.

Завершальні операції місяця
Автоматизовані регламентні операції, що виконуються по закінченні періоду, у тому числі переоцінка валюти, списання витрат майбутніх періодів, визначення фінансових результатів і інші.

Стандартні бухгалтерські звіти
“Бухгалтерія 8 для України” надає користувачеві набір стандартних звітів, які дозволяють аналізувати дані залишків, оборотів рахунків і проводок у найрізноманітніших розрізах. Серед них оборотно-сальдова відомість, шахова відомість, оборотно-сальдова відомість по рахунку, обороти рахунку, картка рахунку, аналіз рахунку, аналіз субконто, обороти між субконто, зведені проводки, головна книга, діаграма.

Регламентована звітність

В “Бухгалтерію 8 для України” включені обов’язкові (регламентовані) звіти, призначені для подання власникам організації й контролюючим державним органам, включно з формами бухгалтерської звітності, податкові декларації, звіти для органів статистики й державних фондів.

Регламентована звітність, що подається до податкових органів, може бути автоматично експортована у формат, затверджений наказом ДФСУ від 19.08.2005 N 351 (у файли з розширенням XML). Так звані “схеми” (файли з розширенням *.xsd), з яких відбуваються формування файлів XML з даними звітів, поставляються та оновлюються разом з набором регламентованої звітності.