Автоматизація оренди нерухомості
Компаніям, які надають об’єкти нерухомості в оренду, для ефективного ведення орендного бізнесу необхідно вести бухгалтерський облік оренди приміщення, а також управляти фондом об’єктів нерухомості та їх експлуатацією (управлінський облік).
Автоматизуючи управлінський і бухгалтерський облік оренди приміщення у орендодавця за допомогою наших рішень, Ви зможете значно спростити облік орендних операцій, а також пов’язані з ним взаємини орендаря та орендодавця.
Облік оренди приміщення - готове рішення для автоматизації
Комплексний облік оренди нерухомості
- ► BAS Оренда та управління нерухомістю
Впровадження цієї облікової системи дозволяє автоматизувати діяльність з надання об’єктів нерухомості в оренду та управління фондом об’єктів нерухомості, включаючи ведення реєстрового обліку та їх експлуатацію.
Програма забезпечує комплексну автоматизацію бізнес-процесів бухгалтерського, управлінського, юридичного та адміністративного обліку. За рахунок цього досягається ефективне управління нерухомістю різних типів: торговельними та офісними центрами, земельними ділянками, виставковими майданчиками, складами, ринками тощо.
Рішення поставляється у версіях ПРОФ та КОРП, розроблених на базі програм “BAS Бухгалтерія ПРОФ” та “BAS Бухгалтерія КОРП” відповідно і повністю містять їх функціонал. Про порівняння функцій бухгалтерського обліку читайте на сторінці ➦.
Галузевий функціонал конфігурації “BAS Оренда та управління нерухомістю” для обох версій однаковий, його можна розділити на 4 великі блоки, кожен з яких вирішує величезний пласт завдань управлінського обліку оренди нерухомості:
- Управління реєстром об’єктів нерухомості
- Управління договорами оренди
- Управління взаєморозрахунками з оренди
- Управління експлуатацією об’єктів нерухомості
Програма може бути корисна компаніям-власникам комерційної нерухомості, керуючим та будівельним компаніям. При цьому версія ПРОФ підійде більше для малого та середнього бізнесу, а КОРП для великих компаній зі складним розрахунком заробітної плати.
Виділимо найцікавіші галузеві функції програми
Бухгалтерський облік оренди приміщення
Якщо у вас вже встановлена якась облікова система, пропонуємо локальне рішення – нашу власну розробку. Шляхом введення у вже наявний функціонал системи спеціальних операцій з розрахунку оренди для орендодавця, автоматизується бухгалтерський облік оренди приміщення. Перерахуємо деякі функції та об’єкти цієї підсистеми.
Основні функції
оренда паркомісць)
Об'єкти - довідники та документи
Служить для класифікації і зберігання основних параметрів приміщень, які здаються в оренду.
Довідник підпорядкований довіднику Контрагенти. Дозволяє вести повний облік договорів оренди, містить інформацію про:
- приміщення
- № договору
- дату договору
- дату прийому-передачі (дату, від якої буде нараховуватися оренда)
- дату доступу (дату, від якої будуть нараховуватися платежі, крім суми оренди)
- термін оренди в місцях
- дату закінчення договору оренди (обчислюване поле)
- площу приміщення (довідник Приміщення)
- вартість оренди приміщення за м2 без ПДВ
- коефіцієнт (до використання загальної площі)
- курс оренди
- коефіцієнт інфляції
У довідник договорів контрагентів додається посилання на договір оренди.
Розрахунок оренди приміщення
Для розрахунку орендної плати в договір оренди додані три табличних частини:
- Сума орендної плати
Вказується період в місяцях “з … по” і сума місячного платежу (фіксована за все приміщення). Якщо суми немає, то застосовується формула розрахунку орендної плати. - Ставка орендної плати
Вказується період в місяцях “з … по” і сума місячного платежу за 1 м 2 </ sup> для формули розрахунку орендної плати. - Дата курсів для розрахунку орендної плати
Вказується період в місяцях “з … по” і місяць курсу)
Так само є додаткові налаштування: фіксація застосування курсу на дату договору, облік інфляції, поріг індексу курсу, ризики навпіл.
Документ містить інформацію про Договір оренди, Період нарахування та суми до сплати за видами платежів:
- Оренда
Сума оренди в ТЧ документа розраховується за даними довідника «Договори оренди» - Комунальні
Сума по даному платежу заповнюється вручну або є можливість підтягти суми з XLS файлу за видами комунальних послуг (вода, газ, електрика) - Парковка
Сума по даному платежу заповнюється вручну - Експлуатаційні платежі
Сума по даному платежу розраховується за ставкою з договору оренди або може бути заповнена вручну
Передбачено автоматичне заповнення документа щодо актуальних договорів оренди.
У документі «Нарахування оренди» додані кнопки для автоматичного формування документів:
- Кнопка «Створити ЗК + СФ»
Створює 2 види документа:- «Замовлення покупця» – буде створюватися стільки документів, стільки присутнє сум за видами платежів, якщо в ТЧ сума платежу заповнена. Договір контрагента підбирається за статтею руху грошових коштів, яка відповідає виду платежу. Тобто передбачена можливість ведення взаєморозрахунків з орендарем по окремим договорам – оренда, комунальні, експлуатаційні, парковка.
- «Рахунок на оплату покупцеві» – створюється на кожен документ «Заказ покупателя».
- Кнопка «Створити РН»
При натисканні кнопки на підставі кожного “Замовлення” створюється документ “Реалізація товарів і послуг”. - Кнопка «Створити ПН»
На підставі кожного документа “Реалізація товарів і послуг” створюється Податкова накладна.
Всі документи створюються повністю заповненими
При відображенні оплат контрагентів в «Платіжне доручення вхідне» необхідно вибирати відповідне платежу замовлення. Для звітності використовуються типові звіти. Для всіх звітів, що мають аналітику «Договір контрагента» є можливість виводити додатковими полями дані за договорами оренди.
Автоматизуйте та керуйте орендою нерухомості ефективно!