Що таке автоматизація магазину
Автоматизація магазину – це важливий крок для оптимізації бізнес-процесів, підвищення ефективності та скорочення витрат торговельного підприємства. Залежно від масштабу, специфіки та галузевої спрямованості компанії бізнес-процеси магазину можуть відрізнятися. І все ж таки, загальними для кожного магазину можна виділити наступні:
Що дає автоматизації магазину – переваги
та економія ресурсів
Менше помилок і більше швидкості - прискорюються рутинні процеси, підвищується точність, знижуються витрати на персонал, скорочуються втрати за рахунок контролю запасів
Швидке обслуговування за рахунок автоматизації кас і систем лояльності, більш точний маркетинг завдяки аналізу поведінки клієнтів і персоналізованим акціям
і контроль
бізнесу
Чіткий облік торгових операцій, від продажів до інвентаризації, що дає змогу легко контролювати бізнес, підвищити безпеку та знизити ризики крадіжок і шахрайства
Автоматизація допомагає уникнути дефіцитів і надлишків, завжди підтримуючи потрібний рівень товарів, а своєчасна аналітика допомагає приймати рішення швидше
і адаптація до розширення
Легка інтеграція з новими торговими точками, складськими приміщеннями, що робить розширення бізнесу максимально безшовним - система просто зростає разом із бізнесом
З чого почати та що потрібно для автоматизації магазину
Рано чи пізно у керівників торгової компанії виникає питання – з чого розпочати автоматизацію магазину, що потрібно і скільки це коштує. У сучасному технологічному світі саме інформаційні облікові системи відіграють ключову роль автоматизації обліку в магазині. Це програми та платформи, які дозволяють ефективно керувати ресурсами, даними, процесами та взаємодіями всередині торговельного бізнесу – будь то вендингові автомати, інтернет-магазини або HoReCa.
Наша компанія для автоматизації бізнесу використовує програми BAS, які вже давно зарекомендували себе на ринку і допомагають українським підприємствам більш ефективно вести свій бізнес. На нашому сайті вже є порада, як вибрати програму для автоматизації торгівлі. Але так як реалії нашого часу такі, що все дуже швидко розвивається, дана стаття буде своєрідним апдейтом і більш повним і докладним путівником по програмах для магазинів різної галузевої специфіки. Сміливо додавайте цю сторінку до закладок!
Програми для магазинів - готові рішення
Залежно від масштабу торгового підприємства, а також від того, який вид обліку необхідно автоматизувати в магазині, підійде та чи інша програма. Постараємося зорієнтувати Вас і запропонувати різні варіанти.
- BAS Малий бізнес
Автоматизація маленького магазину
Рекомендуємо готове рішення «BAS Малий бізнес», яке підходить для невеликої торговельної компанії, наприклад для маленького магазину або торгової точки. Це програма автоматизації магазину, яка надає ефективні інструменти, що дозволяють спростити облік і управління малим бізнесом.
Програма підійде як для маленького магазину продуктів так і для маленького магазину одягу. Швидка установка і впровадження дають перевагу цій програмі в порівнянні з попередньою конфігурацією «BAS Комплексне управління підприємством». Система містить усю необхідну функціональність, яка дає змогу здійснити швидкий старт без знань бухобліку.
Також система “BAS Малий Бізнес” уже містить у собі інструменти для автоматизації управління взаємовідносинами з клієнтами, що дає змогу використовувати її як CRM для магазину.
Ця система легко налаштовується під будь-яку специфіку малого підприємства. Як наслідок, автоматизація маленького магазину стає розв’язуваним завданням вже протягом першого місяця. Наприклад, на основі цієї системи ми вже створили низку готових програм: програму для автосервісу, CRM система для сервісного центру.
- BAS Управління торгівлею
Програма для обліку магазину оптової торгівлі
Рішення «BAS Управління торгівлею» дає змогу в комплексі автоматизувати задачі оперативного та управлінського обліку, аналізу та планування торговельних операцій, тим самим забезпечуючи ефективне управління торговельним підприємством.
Рішення більше підійде для автоматизації процесів оптової торгівлі, але існує можливість інтеграції з програмою «BAS Роздрібна торгівля», що дає змогу також автоматизувати продажі через роздрібний канал збуту.
У програмі ведеться облік ПДВ, акцизного податку з роздрібних продажів і єдиного податку. Повноцінний бухгалтерський облік не ведеться, але передбачено експорт первинних документів у програму «BAS Бухгалтерія».
- BAS Роздрібна торгівля
Програма для обліку магазину роздрібної торгівлі
Ця система підійде для автоматизації торгових точок, как самостійних, так і тих, що входять у розподілену роздрібну мережу.
Програма для магазину «BAS Роздрібна торгівля» дає змогу автоматизувати торговельні процеси:
- облік руху товарів
- аналіз продажів і замовлення постачальникам
- призначення роздрібних цін
- управління знижками
- управління персоналом магазину
- аналіз діяльності підприємства на основі аналітичних звітів
Крім того, це програмне рішення може використовуватися як робоче місце касира і виступати в якості програми для каси магазину. Також вона підтримує роботу з різними видами обладнання, що використовуються в роздробі: дисплеями покупців, зчитувачами магнітних карток, сканерами штрих-кодів, терміналами збору даних, принтерами штрих-кодів та іншими.
- BAS Комплексне управління підприємством
Програма для комплексного обліку в магазині
Рішення «BAS Комплексне управління підприємством» призначене для комплексної автоматизації підприємств – основних контурів управління та обліку. Впровадження цієї програми дасть змогу організувати єдину інформаційну систему для управління різними аспектами діяльності будь-якого магазину.
Перевагою цього рішення є відсутність необхідності впроваджувати кілька різних систем. При цьому, програма дасть змогу оптимізувати роботу кожної ланки компанії – від керівника і бухгалтера до менеджера і звичайного співробітника. Так би мовити, автоматизація магазину під ключ в одній програмі.
На основі цієї програми розроблено кілька галузевих рішень, які містять усю функціональність вихідного продукту, при цьому додано функціональні підсистеми для вирішення завдань галузевої специфіки. Наприклад, якщо вам необхідна комплексна програма для магазину будматеріалів, то вам підійде «BAS Будівництво. Комплексне управління підприємством».
- BAS Бухгалтерія
Бухгалтерський облік у магазині
Конфігурація «BAS Бухгалтерія» дає змогу повністю автоматизувати бухгалтерський облік у магазині, включно з підготовкою обов’язкової (регламентованої) звітності.
Для невеликого магазину краще підійде версія BAS Бухгалтерія ПРОФ, а для великого торгового підприємства – BAS Бухгалтерія КОРП. Про відмінності версій ПРОФ і КОРП читайте на сторінці ➦.
На відміну від перелічених вище, ця система дає змогу автоматизувати тільки бухгалтерський облік у магазині, а для інших облікових операцій можуть знадобитися інші системи.
Додаткові інструменти для автоматизації обліку в магазинах
На додаток до можливостей перерахованих вище програм існує безліч інших програмних інструментів, які ще більше розширюють функціонал цих інформаційних систем. Використовуючи їх, автоматизація магазину стає ще зручнішою і виправданішою, оскільки безліч рутинних операцій передаються програмам.
Наприклад, сервіси Флайдок і FREDO ДокМен дозволяють вести електронний документообіг між організаціями безпосередньо в обраній Вами програмі для магазину. Інтеграція дозволяє використовувати її як повноцінну систему електронного документообігу (СЕД).
Сервіс здачі електронної звітності FREDO Звіт дає змогу автоматизувати подачу звітів до Державних органів України, а програмний реєстратор розрахункових операцій Cashalot дає змогу використовувати його як касовий апарат для вашого магазину.
- Магазин в телеграм
Здійснивши інтеграцію обраної вами системи з чат-ботами для бізнесу, Ви отримаєте додатковий маркетинговий канал для залучення клієнтів без великих фінансових і часових витрат, пов’язаних з проєктами впровадження додаткових CRM систем.
Чат-бот для магазину допоможе скоротити тимчасові витрати клієнт-менеджерів під час відповіді на поширені запитання клієнтів, витрати на СМС і рекламні розсилки, а також отримувати оперативний зворотний зв’язок і постійну комунікацію з уже наявними клієнтами через зручний для них канал зв’язку (месенджери).
Наприклад, ви зможете автоматизувати:
- демонстрацію каталогу товарів клієнту;
- підбір потрібного товару;
- оформлення замовлення;
- розсилку персональних пропозицій з урахуванням переваг користувача;
- прийом скарг, побажань і пропозицій;
- реєстрацію картки лояльності.
- Обслуговування клієнтів у магазині
Використовуючи IP телефонію на базі Binotel або Asterisk, ви можете ще більше поліпшити якість обслуговування клієнтів у магазині, а також підвищити контроль роботи персоналу. Наприклад, цей інструмент чудово підійде як віртуальна АТС для інтернет-магазину.
- Мобільні додатки для магазину
Інтеграція з мобільним додатком для торгових представників или мобільним додатком для складу ще більше розширить функціонал Вашої програми для магазину та надасть можливості віддаленого управління і здійснення торгових операцій. Додатки призначені для роботи на мобільних пристроях під управлінням операційних систем iOS та Android. Важливі справи тепер будуть завжди під рукою, де б Ви не знаходилися!
Якщо Ваше торгове підприємство масштабується і приймає рішення вийти на міжнародний рівень, йому необхідно здійснити перехід на МСФЗ. Для виходу на міжнародні ринки і залучення інвесторів або кредиторів необхідна прозорість операцій і дотримання певних законодавчих норм, прийнятих у всьому світі.
Автоматизація магазину надає власникам більше можливостей для підвищення прибутку та покращення клієнтського сервісу!